Küçük Kulüp Eğitim Kurumları

NEREDEN ÇIKTI BU ÇOKLU ZEKA???

Eğitim programlarımızın hazırlık  ve uygulama aşamalarında kullandığımız tekniklerin temel felsefesini oluşturan Çoklu zeka hakkında sizleri kısaca bilgilendirmek istiyoruz…

Çoklu zeka kavramı, ilk kez 1983 yılında Amerikalı Psikolog Prof Dr. Howard Gardner tarafından ortaya atılan bir kuramda karşımıza çıkmıştır. O zamana kadar herkes bir zekamız olduğuna, bunun da doğuştan geldiğine ve değişmez olduğuna inanırdı. Örneğin iyi bir matematikçi ya da fizikçi olarak dünyaya gelmediyseniz ya da okuma yazmayı geç söktüyseniz, bu pek zeki olmadığınızı gösterirdi.

Oysa Gardner, çalışmaları sonucunda, insanlarda tek bir zeka türünün değil çokça zeka türünün var olduğunu görmüştü. Onun teorisini açıklaması, aslında her insanın farklı alanlarda iyi olduğu, ilgi ve yeteneklerinin varlığının anlaşılmasını sağladı. Böylece insanlık aklanmış oldu… Bugün artık biliyoruz ki zeki olmayan kimse yoktur. Sadece doğru zekasını kullanmayan insan vardır…

ZEKA TÜRLERİ VE ETKİLERİ

ZEKA TÜRÜ

GÖSTERGELERİ

SEVDİĞİ AKTİVİTELER

İHTİYAÇ DUYDUKLARI

UYGUN MESLEKLER

Sözel-Dil Zekası

Konuşma ve yazı yazmada beceriklidirler. Dili ve dilbilgisini iyi kullanırlar. Şiir ve hikaye okuma, yazma, dinleme,Resim inceleme,Konuşma, anlatma. Hikaye ve roman okunması, konuşma yapmasına fırsat verilmesi, yeni kelimeler öğretilmesi. Yazar, şair, gazeteci, senarist, siyasetçi, avukat, öğretmen vb.

Mantık-Matematik Zekası

Sayılarla düşünmeyi ve ifade etmeyi severler. Neden sonuç ilişkisi kurar, eleştirel düşünebilirler. Durumları sayılarla ifade etme,Soyut işlemler yapma,Mantık oyunları. Sayısal bilgiler, bulmacalar, yapbozlar, strateji oyunları, neden-nasıl sorularının açıklanması, tartışmalar. Matematikçi, istatistikçi, muhasebe-finansman, yazılımcı, mühendis, akademisyen vb.

Görsel-Uzaysal Zeka

Resimsel ve grafiksel unsurlara ilgilidirler. Çizerek, görerek anlarlar.Hayaller kurarlar. Harita, grafik bakma, resim yapma, şekil verme, desenleme, yön buldurma, aratma oyunları, düş kurma. Hikaye tamamlama oyunları,Boya, kil, hamur malzemeleriResimli, desenli kitaplar,Pusula, haritalar, grafikler. Tasarımcı, mimar, dekoratörlük, turizm rehberliği, heykeltıraş, marangoz vb.

Bedensel Zeka

Hareket içeren etkinlikleri severler,Kendilerini jest ve mimiklerle anlatırlar. Ayırma, birleştirme, dokunmaDans etme, spor yapma,Drama,Seyahat etme. İnşa oyunları, dev yap-bozlarDokunarak oynama, şekil verme,Kukla oyunları, ev işleri. Sporcu, tiyatrocu, dansçı, mümessil, muhabir, donanımcı, aşçı vb.

Müziksel-Ritmik Zeka

Melodileri iyi hatırlarlar, müzik, tempo ve ritim severler. Seslere karşı duyarlıdırlar. Müzik aleti çalma ve isteme,Müzik dinleme,Tempo tutma, beste yapma, melodi uydurma, mırıldanma. Enstrüman,Müzik seti, mp3 çalar,Farklı seslerin bulunduğu ortamlar, konser, müzikal. Müzisyen, tiyatrocu, dj, vj, kompozitör vb.

Kişilerarası-Sosyal Zeka

 

İnsanlara ilgilidirler, kolay ve iyi iletişim kurarlar, çevreleri geniştir, organize etmeyi severler. İnsanları dinlemek, tanımak, Grup aktiviteleri yapmak,Motive etmek,Aramak, aranmak, görüşmek. İnsanlarla konuşmak, grup oyunları, farklı kültürler tanımak, arkadaşları ile görüşmek. Organizatörlük, yardım meslekleri, eğitimcilik, danışmanlık, halkla ilişkiler, insan kaynakları

Kişisel-İçsel Zeka

Kendi iç dünyasını tanımayı ve geliştirmeyi severler, duyarlı ve uyumludurlar. Kişisel gelişim aktiviteleri,Yalnız kalabileceği durumlar,Ben kimim oyunları., yoga, meditasyon, günlük tutma. Bağımsızlık,Duygularını dile getirme,Düşünme, analiz etme.Kendi kendini motive etme, Psikolog, araştırmacı, yazar, denetimci, gözlemci, din adamı vb.

Doğa Zekası

Doğa olaylarına ilgilidirler, canlıları araştırmayı ve tanımayı severler, sınıflandırmada iyidirler. Hayvan beslemek, bitki yetiştirmek, doğa olaylarını izlemek, katılmak, Doğa yürüyüşleri, hayvanat bahçeleri, belgeseller, teleskop, dürbün, mikroskop vb materyaller. Veteriner, çiftçi, botanikçi, çiçekçi, coğrafyacı, meteorolog, aktivist, dağcı, izci vb.

Psk. Yeşim ALAM